top of page

Veelgestelde vragen & informatie.

  • Hoe kan ik toegang krijgen als mijn telefoon leeg is of zoekgeraakt?
    Met je vingerprint, pincode en tag heb je ook zonder je telefoon moeiteloos toegang tot je huis of bedrijf. Raak je je telefoon kwijt? Geen zorgen. Meld je aan op een ander toestel en verander je wachtwoord. Zodra je op een ander apparaat bent ingelogd, wordt automatisch de toegang voor het zoekgeraakte toestel verwijderd.
  • Wat moet ik doen als de batterij van mijn slimme slot leeg is?
    De batterij van een WEST Smart Lock heeft een indrukwekkende levensduur van maar liefst 2,5 jaar of meer dan 30.000 activaties. Deze duurzaamheid wordt mede mogelijk gemaakt doordat je het slot handmatig kunt openen en sluiten. Daarnaast ontvang je ruim op tijd een melding wanneer de batterij bijna leeg is, waardoor je voldoende tijd hebt om de batterij te vervangen (je moet de meldingen handmatig activeren in de TTLock-app). Mocht je deze meldingen missen, dan schakelt je WEST Smart Lock automatisch over naar een batterijbesparingsmodus, waardoor de batterij nog enkele weken langer meegaat. Als de batterijen toch leeg zijn, kunt u ze eenvoudig aan de buitenkant vervangen.
  • Hoe veilig is een slim slot?
    De communicatie van de Smart Lock is end-to-end versleuteld. Onze veiligheidsnormen zijn vergelijkbaar met die van online bankieren. Bovendien zijn ze bestand tegen de meeste gangbare inbraakmethodes.
  • Is mijn slimme slot afhankelijk van een wifi-verbinding?
    Nee, zeker niet. WEST Smart Lock functioneert via Bluetooth en heeft geen wifi-verbinding nodig.
  • Is het mogelijk om de WEST Smart Lock zelf te installeren?
    Jazeker. Het installeren van je WEST Smart Lock is een eenvoudige klus die je snel kunt klaren. Je hebt enkel een schroevendraaier nodig. In de meeste gevallen duurt het installeren van een WEST Smart Lock maximaal 5 minuten.
  • Hoe meet ik mijn cilinderslot op?
    Stap 1: Cilinder bekijken vanaf de kopse kant van de deur: De cilinderbout die zichtbaar is aan de kopse kant van de deur vormt altijd het hart van jouw cilindermaat. Dit is het startpunt voor het meten. Als je zeker wilt zijn dat je exact dezelfde maat meet als jouw huidige cilinder, kun je de cilinder uit het slot halen. Schroef hiervoor de cilinderbout los, steek de sleutel in het slot en draai deze een klein stukje zodat de cilinder vrijkomt uit het slot. Stap 2: - B - Buitenzijde cilinderslot opmeten: Meet nauwkeurig de buitenmaat van de cilinder op. Doe dit door de afstand tussen het hart van het schroefgat tot de buitenkant van de cilinder te meten. Aan deze kant komt de WEST Smart knop. Stap 3: - A - Binnenzijde cilinderslot opmeten: Meet vervolgens de binnenmaat van de cilinder op. Doe dit opnieuw nauwkeurig, deze keer vanaf het hart van de stelschroef tot de binnenzijde van de cilinder. De cilinderlengte mag aan beide kanten maximaal 3 mm langer zijn dan jouw huidige cilinderslot
  • Is de WEST Smart Lock geschikt voor mijn type deur?
    De WEST Smart Lock is compatibel met vrijwel alle deuren die zijn uitgerust met een europrofiel cilinder. Met verschillende beschikbare maten, is er zeker een WEST Smart Lock die geschikt is voor jouw deur. Het controleren van je maten vereist alleen de binnen- en buitenmaat van je huidige slot.
  • Is een slim slot beschermd tegen kerntrekbeveiliging?
    Zeker weten. De WEST Smart Lock is beschermd tegen de meest bekende inbraakmethoden, waaronder ook kerntrekken.
  • Hoe deel ik toegang met anderen?
    Dit kan eenvoudig via de TTLock-app. Selecteer de persoon met wie je de toegang wilt delen, en zij ontvangen automatisch een uitnodiging via sms en/of e-mail. Bovendien is het ook mogelijk om hen een persoonlijke pincode te geven.
  • Mijn huidige slot functioneert nog uitstekend. Wat zijn de voordelen van het vervangen van een slim slot?
    Er zijn verschillende goede redenen om dat te overwegen. Met het WEST Smart Lock introduceer je het meest veilige slot in je huis of bedrijf. De WEST Smart Lock werkt met de meeste anti-kerntrekbeveiliging, anti-boorbelemmering en een meerpuntssluiting. Bovendien houdt het WEST Smart Lock nauwkeurig bij wat er gebeurt, zodat je altijd op de hoogte bent van wie er toegang heeft gehad. En laten we eerlijk zijn, zou het niet heerlijk zijn om nooit meer je sleutels te vergeten, kwijt te raken of mee te hoeven sjouwen? Je telefoon heb je immers (bijna) altijd bij je.
  • Gaat mijn deur automatisch op slot?
    Nee. Om ervoor te zorgen dat de WEST Smart Lock op alle soorten deuren past, inclusief deuren met meerpuntssluitingen, en om extra gemoedsrust te bieden, is het altijd nodig om de deur handmatig op slot te draaien. Zodra het slimme slot is vergrendeld, wordt het gedeactiveerd en zal de knop aan de buitenkant 'doordraaien'. Dit draagt bij aan het behoud van de levensduur van het slimme slot.
  • Wat is een WEST Gateway G2?
    De WEST Gateway G2 is een slimme toevoeging aan je smart lock. Hiermee kun je niet alleen mensen toegang verlenen, maar ook deuren op afstand openen en vergrendelen via Wifi.
  • Wat is de levertijd?
    Bestellingen geplaatst op werkdagen vóór 16.00 uur worden dezelfde dag verzonden. Bestellingen na 16.00 uur of in het weekend worden de eerstvolgende werkdag verzonden.
  • Zijn er kosten verbonden aan de verzending?
    Bestellingen met een totaalwaarde van €50 of meer worden gratis verzonden. Voor bestellingen onder de €50 worden er €5,95 verzendkosten in rekening gebracht.
  • Bestelling status en Verzending?
    Nadat we je bestelling hebben verzonden, ontvang je van ons een verzendbevestiging via e-mail. In deze bevestiging vind je een track & trace-code waarmee je de status van je bestelling kunt volgen. Nog geen bevestiging ontvangen? Geen zorgen. We zijn druk bezig met het verwerken van je bestelling.
  • Wat is mijn garantie?
    Wij bieden een garantie van maar liefst 2 jaar op al onze producten. Hoewel de wettelijke garantie 1 jaar is, vinden wij bij WEST Smart Lock dat dit minimaal 2 jaar moet zijn.
  • Mijn slimme slot is kapot?
    Om aanspraak te maken op garantie, vragen wij u vriendelijk om contact met ons op te nemen via de chatbox of stuur ons een e-mail met uw klacht via de contactpagina.
  • Wat als ik een klacht heb?
    Wij zijn er om uw klacht op te lossen. Neem hiervoor contact met ons op via de contactpagina.
bottom of page